< späť na výpis blogov

Pokémon GO

17.07.2016 | 13:39

Snáď každý kto vyrastal v deväťdesiatych rokoch pozná pokémonov. Obľúbený seriál prerástol postupne do ošiaľu v podobe zbierania kartičiek, samolepiek, plagátov, plyšákov a všetkého čo s pokémonmi súviselo.

Po dvadsiatich rokoch sú späť v plnej sile. Doba pokročila a tak tentoraz už nejde iba o nalepovanie samolepiek do albumu ale o virtuálnu realitu v podobe mobilnej aplikácie Pokémon GO.

Čo to je?

Je to mobilná hra spájajúca virtuálnu realitu s prvkami geocachingu. Hru vyvinuli spoločnosti Nintendo a Niantic. Je prístupná pre Android a iOS.

V aplikácií prechádzate vašim skutočným okolím, ktoré je prekreslené do virtuálneho sveta vo Vašom smartphone. Chodíte tak po uliciach a snažíte sa vďaka geolokalizačnej funkcii vystopovať, nájsť a následne chytiť pokémonov. Pokémonov chytáte pomocou pokélôpt, ktoré taktiež získavate chodením po rôznych zaujímavých miestach a pamiatkach. Následne môžete Vašich pokémonov trénovať alebo bojovať s nimi v takzvaných Gyms, ktoré slúžia niečo ako štadióny. Hra je založená na klasický spôsob vylepšovania a posúvania Vašej úrovne na vyššie levely. Pokémonov zbierate pomocou kamery na vašom smartphone, ktorá Vás automaticky prenáša do virtuálnej reality v ktorej je pokémon umiestnený. Každým prejdením km sa zvyšuje vaše skoré a navyšuje Vaša úroveň v hre. Hra je zadarmo ale je možné si do nej čo to nakúpiť za takzvané Pokécoins. plánovaný vylepšením je spájanie hráčov vo virtuálnom svete a kopec ďalšieho.

Úspech

Hra zaznamenala neuveriteľný úspech v celosvetovom formáte a láme veľa rekordov. Výraz Pokémon sa v Googli na ťukáva každú sekundu a trhá rekordy. Dopyt po hre je tak veľký, že spoločnosť Nintendo má problémy udržiavať stabilitu servera. Ich trhová hodnota stúpla za dva dni o 7,5 miliardy dolárov. Hra je momentálne v TOP 10 v USA. Ošiaľ sa strhol aj na sociálnych sieťach kde neustále pribúdajú nové tweety, označenia a hashtagy.

Výhody hry si samozrejme všimol aj svet marketingu, ktorý sa trendu ihneď chytil a zaradil ho do svojich PR kampaní. Sám som zvedavý aké tempo tento trend naberie, verím však, že sa môžeme tešiť na veľké množstvo zaujímavých a zábavných kampaní.

Pozitíva hry

Obrovské plus má hra vďaka tomu že ako jedna z mála, Vás vytiahne von do sveta a dobrodružstvá si tak užijete v reálnom svete a nie zavretý doma pri počítači.

Taktiež sa jej darí ľudí priviesť na nové miesta a zaujímavé pamiatky, poskytuje tak hráčom nové informácie z ich okolia a kultúry.

Nostalgia – Povedzme si to úprimne vrátiť sa do detských čias a opäť raz prežiť rozprávkový svet pokémonov je obrovskou výhodou, ktorú len tak niečo neprekoná.

Hra má obrovský potenciál a myslím si, že o nej budeme ešte veľa počuť. Tak neváhaj a gotta catch them all .

Viktor